Gdzie jesteś:
Piekarnia – Cukiernia Biełowieżec

Piekarnia – Cukiernia Biełowieżec

Piekarnia-Cukiernia Biełowieżec została założona w 1986 r. w Korszach przez Teresę i Władysława Biełowieżec. Od początków działalności przewodnią ideą była produkcja wysokiej jakości pieczywa w oparciu o tradycyjne, domowe receptury, które gwarantują wyjątkowy smak prawdziwego chleba, bułek i ciast. Firma ma w ofercie również pieczywo słodkie, ciastka i torty na różne okazje. Działa na obszarze województwa warmińsko-mazurskiego, obsługując klientów w promieniu 150 km.

 

Potrzeby

Wykorzystywany dotychczas przez firmę Biełowieżec system, choć przeznaczony do obsługi piekarni, był coraz mniej efektywny i nie wystarczał już w codziennej pracy. Rozwijające się przedsiębiorstwo potrzebowało nowoczesnego i zintegrowanego narzędzia, które umożliwi sprawne funkcjonowanie w każdym obszarze działalności i zapewni konkurencyjność na trudnym rynku. Konieczne było zredukowanie kosztów oraz nakładów pracy i czasu poświęcanego na niezautomatyzowane czynności. Firma potrzebowała właściwego zarządzania zamówieniami i wydaniami towaru do sklepów, usprawnienia wystawiania dokumentów w ramach kolejnych dostaw, zbiorczego fakturowania na podstawie dokumentów wydania, tworzenia planu produkcji na podstawie dokumentów dostaw i co bardzo ważne w działalności piekarni – różnych możliwości rejestrowania zwrotów pieczywa.

 

Wybór systemu

Piekarnia szybko zdecydowała się na wdrożenie systemu Navireo. Po szczegółowej prezentacji wersji dla piekarni i cukierni okazało się, że standardowe funkcje systemu dokładnie odpowiadają potrzebom firmy. Dodatkową zaletą Navireo jest możliwość rozbudowy o indywidualnie rozwiązania, a także przejrzysty, intuicyjny i łatwy w obsłudze interfejs oraz możliwość przydzielania pracownikom dostępu do poszczególnych modułów, funkcji i danych zgromadzonych w systemie. Dużą rolę przy podejmowaniu decyzji odegrała dostępna opieka posprzedażna, a także konkurencyjna cena.

 

Wdrożenie

„Mogę podkreślić, że wdrożenie programu Navireo odbyło się bardzo sprawnie i w przyjemnej atmosferze zrozumienia potrzeb wynikających ze specyfiki organizacji pracy w naszej firmie. Bardzo ważnym elementem jest wsparcie telefoniczne i zdalne w przypadku jakichkolwiek pytań czy wątpliwości związanych z obsługą programu. Żadna prośba czy zgłoszony problem nie pozostają bez odpowiedzi” – mówi Julita Biełowieżec, współwłaściciel piekarni.

 

W pierwszym etapie wdrożono funkcje do obsługi produkcji cukierniczej. Instalacja i szkolenie pracowników w siedzibie klienta trwały jeden dzień. Po tych czynnościach przystąpiono do pracy z systemem, który był natychmiast gotowy m.in. do obsługi logistyki (wydania z magazynu, trasy i zwroty pieczywa), rozliczeń finansowych kierowców i klientów, fakturowania oraz rozbudowy o moduł księgowy i kadrowo-płacowy.

Drugim etapem była instalacja aplikacji do automatycznego zapisu wagi wydawanych ciast. Moduł obsługi wagi, zgodnie z wymaganiami klienta, pobiera cały dokument czytnikiem kodów kreskowych i wyświetla zamówienia w sztukach, wprowadza automatycznie rzeczywistą wagę dodawanych porcji ciast, czyli przelicza sztuki na kilogramy według odczytu z wagi. Umożliwia też ręczne wprowadzanie wag porcji zważonych wcześniej i wpisywanie sztuk, jeżeli sprzedaż odbywa się wyjątkowo według sztuk a nie kilogramów. Pozwala również na wprowadzanie zupełnie nowych pozycji asortymentowych nieprzewidzianych w pierwotnym zamówieniu klienta, np. dla sklepów własnych, gdy powstały nadwyżki produkcyjne. Ponadto automatycznie wyświetla informacje dodatkowe dla ważonego asortymentu, np. tekst czy opis zdjęcia na torcie, niestandardowe dodatki do ciasta itp. Wdrożenie przeprowadziła firma BTCh.

 

Korzyści

„Polecam system ERP Navireo każdej piekarni i cukierni, ponieważ jest optymalnie dostosowany do specyficznych wymagań przedsiębiorstw z branży. Wyjątkowo ułatwia pracę, a także kontrolę w firmie” – podsumowuje Julita Biełowieżec.

 

Navireo zorganizował i zintegrował zarządzanie procesami w firmie. Dzięki temu wzrosła wydajność piekarni, a zmniejszyły się nakłady pracy i poświęcanego czasu. System umożliwił tworzenie dowolnych, nawet najbardziej wyrafinowanych zestawień, w zależności od potrzeb klienta, np. generowanie informacji, jaki asortyment, w jakiej ilości i wartości zostaje zwracany do piekarni, dla dowolnych przedziałów czasowych, z możliwością sortowania według klientów, tras kierowców czy regionów, w rozbiciu na sklepy własne i obce. Nowe zestawienia są tworzone bardzo szybko, tak by zarządzający mogli nadążać za nowymi szansami biznesowymi lub eliminować zagrożenia.

 

„Polecam system ERP Navireo każdej piekarni i cukierni, ponieważ jest optymalnie dostosowany do specyficznych wymagań przedsiębiorstw z branży. Wyjątkowo ułatwia pracę, a także kontrolę w firmie.” – Julita Biełowieżec – współwłaściciel piekarni

Kontakt z nami

Adres firmy:

80-462 Gdańsk, ul. Dywizjonu 303 nr 23

Telefon:

+48 58 557 31 38

E-mail:

btch@btch.pl